A może najbardziej udana manipulacja plemienia? Z perspektywy HOTS/KE tak właśnie jest.

W nocy 21 października GEH zdradziło SPEED. W tym artykule omówię przyczyny tego ruchu i przeanalizuję zyski i straty dwóch obozów, które są aktualnie na świecie 100.

Zdrada


21 października o godzinie 02:00 pod osłoną nocy GEH rozpoczęło ofensywę w kierunku swojego najbliższego sojusznika, z którym sprzymierzyła się już przed wejściem na świat. Był to 276 dzień świata, 276 dzień sojuszu. Zaatakowali bez minuty wypowiedzenia nie informując o swoich zamiarach.

Dlaczego doszło do zdrady?


Oficjalna linia propagandy plemienia GEH posługuje się rzekomą informacją o tym, że wyprzedzili tylko ruch SPEED. SPEED temu zaprzecza na co przedstawia zdjęcie wypowiedzi jednego z założycieli SPEED z forum rady.

Dowodów od GEH nikt nie otrzymał, więc nie jestem w stanie ich przedstawić. GEH posługiwało się zdjęciem rozmowy dyplomatów SPEED i A.P.K (A.P.K miało PON, ze SPEED a wojnę z GEH), w którym dyplomata A.P.K proponuje żeby SPEED wypowiedziało wojnę swoim sojusznikom. Jest to jak najbardziej normalne, że wróg GEH(A.P.K) chce, aby miało więcej wrogów.

Z analiz wielu graczy wynika, że wojna SPEED z GEH była SPEED nie na rękę i nie dążyli do takiej. Udało mi się zdobyć kilka screenów z forum rady GEH oraz rozmowę radnego A.P.K i ORAMY (sojusznik A.P.K):

Zdjęcie na podstawie, którego można wywnioskować datę ugadania z HOTS/KE.

Te zdjęcia rozwiewają wątpliwości do tego, czy SPEED dążyło do wojny z GEH.


Żabcia jest rozczarowany rozmiarami pomocy jaka dostał w porównaniu z ta która mu oferowali.


anonim (Kermitto jest nazwany żabą i tu o niego chodzi. przyp. red.)

Czy zdrada została przewidziana?

1. Pon z HOTS/KE;
2. Dogadanie się z HOTS/KE co do zdrady;
3. Dziwne zachowanie rady plemienia GEH w stosunku do rady SPEED;
4. Cofnięty def od LEGEND;
5. Def od HOTS/KE do wiosek GEH w centrum SPEED;
6. Noc Długich Noży.

Wcześniej GEH cofnęło całego defa od swojego sojusznika LEGEND. Po zdradzie przyczyny tego ruchu stały się jasne. Od punktu trzeciego rada SPEED zaczęła już coś podejrzewać. Gdy rada dostała informacje o tym, że setki tysiące jednostek defensywnych kieruje się jako pomoc do wiosek GEH w centrum SPEED, nadal do końca wierzyła, że uda się powstrzymać wojnę. Rada SPEED przedstawiła GEH informację o tym, że wie o tym, iż wędruje do nich def. GEH wypowiedziało kilka kłamstw mącąc radzie SPEED w głowie o tym, że obawiają się o zdradę i tego typu podobne. Rada SPEED ostatecznie uwierzyła w to, bo nie chciała tej wojny.

Założyciel SPEED postanowił dać znać koordynatorowi ofensywy aby zorganizował akcję na 31 października na HOTS/KE. Następnego dnia w nocy pojawiły się ataki.

Akcja, która miała uratować GEH


HOTS/KE zaatakowało SPEED dnia 29 października, a więc ponad tydzień po zdradzie GEH. Użyli ponad 3500 offów. Przejęli tylko 30 wiosek, więc nie ma tu mowy o przełamaniu frontu na co liczyło GEH. Podczas tej akcji padło kilka rekordów w pokonanych przeciwnikach ale nic więcej.

Prawdziwe przyczyny zdrady.


Kermitto jako wódz zawiódł zupełnie. Jego umiejętności stratega i analiza sytuacji są delikatnie mówiąc mizerne.
Jego nadmierna pobudliwość spowodowała, że łatwo było nim manipulować. HOTS/KE to wykorzystało i przeistoczyło na swoją korzyść.

Kermitto uważał ze GEH samodzielnie wygra świat. Dla niego SPEED było dobrym kąskiem i łatwym celem do wzmocnienia GEH i przejęcia ćwiartki świata.Tylko dla GEH. Bał się ze SPEED wpuści A.P.K na swój teren. Szybka akcja, wsparcie defem od HOTS/KE i pozamiatane. Przeliczył się.

Słaba organizacja SPEED

1. Oddanie obrzeży i wiosek w centrum.
2. Łatwowierność w stosunku co do krętaczy.
3. Według wielu opinii to właśnie to plemię powinno jako pierwsze zaatakować.

Trudno mówić o słabej organizacji podczas gdy w 2 tygodnie przejmują 2 000 wiosek od zdrajcy...
GEH przywróciło chęci do gry wielu osobom, więc trochę to przyćmiło słabą organizacje SPEED.

Słaba organizacja GEH


1. Zaatakowali od razu zamiast poczekać aż offy SPEED polecą na akcję.
2. W dzień zdrady nie wyszli na plus a więc bardzo osłabiło to morale graczy.
3. W drugim dniu zdrady stracili 520 wiosek. Jest to absolutny rekord.
4. Nikła chęć graczy do gry.
5. Wystawienie swoich graczy. Zwykli gracze nie wiedzieli nic o zdradzie. Rada plemienia w nocy wbiła na zastępstwa i atakowała sojusznika.
6. Nie zsynchronizowanie się z HOTS/KE. Gdyby zdradzili w momencie akcji ofensywnej HOTS/KE to mogłoby to inaczej wyglądać.

Jedno słowo co do wystawienia graczy. Rada dostała def. Tylko rada. Reszta graczy miała puste wioski.

Straty zdrajcy.



W drugim dniu zdrady GEH straciło 520 wiosek.


To nie była pierwsza taka zdrada sojusznika bez wypowiedzenia. GEH wszystkie sojusze wypowiedziało w ten sposób..


anonim

Analiza


1. Dlaczego wojna była nie na rękę GEH i SPEED?
Te plemiona miały najlepszą sytuację na świecie. Wystarczy spojrzeć na mapę. Mały kawałek frontu, sojusznicy dookoła - czego chcieć więcej? Bardzo rzadko głupie powiększanie frontu ma sens i tak było właśnie w tym przypadku. Na świecie były 2 nieoficjalne koalicje + GEH i SPEED, które były w sojuszu i "były" w osobnych koalicjach. Sytuacja idealna. Dlaczego to psuć? Niech koalicjanci się martwią a nie GEH i SPEED. Niestety GEH pomyślało inaczej. SPEED w aktualnej sytuacji zyskało masę wiosek, jednak w dalszej perspektywie znacznie wydłużyła im się front i czas oceni jak sobie z tym poradzą. Z analiz map i statystyk wynika, że A.P.K już idzie im na pomoc zajmując się frontem z GEH jednak minął zbyt krótki okres aby to poprawnie ocenić.

2. Dlaczego wojna była na rękę HOTS/KE?
Z perspektywy sprzed zdrady, zdrada ta likwidowała masę defensywy SPEED z frontu z nimi. Wiele graczy musiałoby odpuścić front z HOTS/KE żeby grać na froncie z GEH, przez co odcinek frontu z HOTS/KE znacznie osłabnie. GEH przejmie masę wiosek od SPEED więc poznika wojsko defensywne po za wioską, które walczyło na froncie. Plemiona te mają masę wiosek więc bez problemu mogą obstawić wiele wiosek GEH.

W praktyce GEH nie przygotowało się należycie do zdrady związku z czym nie zniknęła masa wojska. Po kilku burzliwych dniach, w którychHOTS/KE przejmowało kilka wiosek od SPEED sytuacja wróciła do normy co pokazała obrona SPEED przed akcją ofensywną wroga. Obstawiono tylko radę GEH i to nie wielkimi ilościami więc wyszło jak zawsze.

Ostatecznie jednak HOTS/KE nic nie traci a może tylko zyskać.
Co ze SPEED? Trudno ocenić, ale chwilowo traci potencjał na głównym odcinku frontu. Co dalej? Czas pokaże.

3. Dlaczego wojna była na rękę A.P.K?
Z tych samych powodów co wojna tych plemion była na rękę HOTS/KE. Jeśli każdy świat zawsze dąży do dwóch koalicji i A.P.K i SPEED mają być w tej jednej to A.P.K wiele nie zyskuje bo osłabiony został odcinek frontu HOTS/KE - SPEED.


Zdrada przy której nóż w plecy to poklepanie po ramieniu.


anonim

W ciągu jednego dnia w wojnę zostało zaangażowanych 265 graczy obu plemion. Po 4 dniach liczba ta wskoczyła na 284. Plemiona razem miały około 300 członków więc w tak krótkim czasie został zaangażowany spory procent graczy.

SPEED zawsze dotrzymywało okresów wypowiedzenia, nawet gdy GEH wleciało w RVF z dnia na dzień. GEH natomiast zignorowało okres wypowiedzenia już czwarty raz na tym świecie.

Każdy mój informator pozostanie anonimowy jeśli sobie tego życzy.

Na koniec zabawny zmyślony cytat.


Strata jednej wioski to tragedia, strata tysięcy wiosek to statystyka.


Kemitto 2016

2016/11/06 21:40:25